Еesti keele А2-taseme eksamiks ettevalmistav kursus
Õppekava A2.
Täienduskoolitusasutuse nimi: A1abi OÜ (reg. 16771573)
- ÕPPEKAVA
Eesti keele А2-taseme eksamiks ettevalmistav kursus
- ÕPPEKAVA RÜHM
Keeleõpe
- Õpiväljundid suhtlemisoskuste kaupa
Kursuse lõpuks on õppija võimeline:
Kuuldu mõistmine
- Mõistab selgelt ja aeglaselt hääldatud fraase ja lauseid, mis seostuvad oluliste eluvaldkondadega (nt info perekonna kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö);
- Mõistab lühikeste, lihtsate ja selgelt esitatud tekstide põhisisu;
Loetu mõistmine
- Mõistab lühikesi, lihtsaid tekste, mis sisaldavad sagedasti kasutatavaid ja rahvusvahelise levikuga sõnu;
- Mõistab lühikesi, lihtsaid tekste, mis sisaldavad sagedasti kasutatavaid ja rahvusvahelise levikuga sõnu;
Üldine rääkimisoskus
- Oskab lihtsal viisil ning üldsõnaliselt väljenduda igapäevateemadel või oma huvivaldkonna teemade piires;
- Oskab lihtsal viisil ning üldsõnaliselt väljenduda igapäevateemadel või oma huvivaldkonna teemade piires;
Üldine kirjutamisoskus
- Kirjutab lihtsate fraaside ja lausetega oma perekonnast, elutingimustest, haridusest ning praegusest ja eelmisest tööst;
- Kirjutab väga lihtsaid isiklikke kirju;
- Õpingute alustamise tingimused
A2-taseme kursusel osalemiseks on eelduseks A1-tasemel keeleoskus, sellele tasemele vastavust kontrollitakse koolitusfirmasisese vestluse ja testiga, millega kontrollitakse kõiki A1 osaoskusi. Test koostatakse õpiku Inga Mangus, Merge Simmul. Tere! Eesti keele õpik algajatele 0-A1. 2009 alusel.
- Õppeaja kogumaht
Õppeaja kestus on 160 akadeemilist tundi (120 tundi auditoorset ja 40 tundi iseseisvat tööd).
- Õppe sisu
- Tervitamine. Enesetutvustus. Tegusõna pööramine olevikus. Isikulised asesõnad. Õpime, kuidas esitada oma isikuandmeid (nt nimi, aadress, telefon, sünnikoht ja -aeg, rahvus, vanus) jm
endaga seostuvat faktiteavet end lühidalt tutvustada ning sarnasest tutvustusest aru saada, esitleda teisi, kirjeldada isikute välimust ja iseloomu, kirjeldada oma hariduslikku tausta, elukutset, hobisid ja huvisid.
- Perekond, sugulased. Välimus. Vanus. Ainsuse osastav kääne. Arvsõna. Õpime kirjeldama oma perekonda ja sugulasi.
- Kodu ja koduümbrus, loodus, koduloomad. Asjad. Kohakäänded. Lühike sisseütlev. Õpime kirjeldama kodu ja koduümbrust.
- Töö. Amet. Elukutse. Saav ja olev kääne, lihtminevik, tuleviku väljendamine. Õpime kuidas vastata lihtsatele küsimustele oma ameti ja töökoha kohta ning esitada samalaadseid küsimusi, jutustada lühidalt oma elukutsest ja töökohast, lühidalt kirjeldada oma edasise tööga seotud kavatsusi, kirjeldada lühidalt oma tööpäeva või mingit juhtumit selles, vastata rutiinsete tööülesannetega seotud küsimustele.
- Haridus ja koolid. Arvsõna. Õpime, kuidas kirjeldada oma haridust ja koolielu ning küsitleda vestluspartnerit samal teemal, jutustada mõne lühikese loo oma kooliajast või õppimisest, rääkida, mis talle koolis meeldis ning mis mitte, ning oma eelistusi lühidalt selgitada, rääkida lühidalt oma edasiõppimise kavatsustest, küsida ja edastada infot oma õpitulemuste kohta.
- Aeg (nädalapäevad, kellaaeg, aastaajad, ilm, kuupäevad). Arvsõna, ainsuse osastav kääne, omadussõna võrdlusastmed.
- Vaba aeg, hobid, puhkus, reisimine. Lihtminevik, ma-/da-infinitiiv. Õpime, kuidas hankida infot reisi kohta, osta sõidupiletit, teatada oma sõidu sihtpunkti, küsida ja juhatada teed toetudes kaardile või plaanile ning mõista samalaadset infot, mõista, kuidas ühistranspordiga sihtpunkti jõuda, mõista vaatamisväärsuste kohta käivat numbrilist põhiinfot, broneerida tuba hotellis, kirjutada postkaarti puhkusereisilt, teatada, kas soovib teenuse eest tasuda sularahas või pangakaardiga.
- Kauplus, postkontor, kohvik, pank. Käskiv kõneviis, ainsuse ja mitmuse osastav kääne. Tingiv kõneviis. Õpime kuidas hankida konkreetset laadi infot teenindusasutuse asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta, küsida põhiteenuseid ning vastata teenindaja lihtsatele küsimustele, sooritada lihtsamaid toiminguid pangas, postkontoris, juuksuris jm, teatada, kas soovib teenuse eest tasuda sularahas, ülekandega või pangakaardiga, mõista lihtsaid teenusetutvustusi, juhendeid ja siltide põhisisu.
- Söögid, joogid. Osastav kääne. Õpime, kuidas kirjeldada oma igapäevaseid toitumisharjumusi, hankida infot erinevate söögi- ja joogikohtade asukoha, lahtiolekuaegade ja hinnaklassi kohta, broneerida restoranis lauda, tellida menüü põhjal sööki ja jooki, teatada, kas soovib toitlusasutuses tasuda sularahas või pangakaardiga, aru saada lihtsatest päevapakkumistest, pakkuda ja paluda söögilauas sööki ja jooki, tähtpäevad. Külaliste kutsumine ja vastuvõtmine.
- Sõiduplaanid, piletid. Kaasaütlev kääne. Õpime, kuidas osta sõidupiletit, teatada oma sõidu sihtpunkti, küsida ja juhatada teed toetudes kaardile või plaanile.
- Arsti juures. Täisminevik. Suurem osa nimetatud keeleteadmistest õpitakse selgeks kindlakskujunenud ühendite omandamise käigus: iseäranis nt lühike sisseütlev, omadussõna võrdlusastmed, tingiv kõneviis, täisminevik, ma- ja da-infinitiiv). Õpime, kuidas teatada lühidalt oma halvast enesetundest, küsida infot arsti vastuvõtuaegade kohta, lühidalt kirjeldada enda või oma lähedase tervislikku seisundit ning mõista samalaadset infot, osta apteegist käsimüügiravimeid, mõista ravimi infolehe põhilist faktiteavet.
- Tähtpäevad külaliste kutsumine ja vastuvõtmine. Õpime kuidas kutsuma külalisi ning vastama küllakutsele, tervitama külalisi/vastuvõtjat ning inimesi tutvustama, vastama külaliste/vastuvõtja tänuavaldustele ja ise tänama ning hüvasti jätma.
- Õppekeskkonna kirjeldus
Maardu ja Maardu piirkonna elanikele toimub koolitus õppeklassis.
Õppeklass asub Maardus, Karjääri 4, on varustatud vajaliku kaasaegse tehnikaga.
Õppeklassis on olemas arvuti, digitahvel, paljundusmasin, kohv ja tee. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
Õpe toimub veebikeskkonnas (Google Meet, Zoom, Skype).
Veebiõpe sisaldab: kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, suuline vestlus, dialoogid, rollimängud, videolugude vaatamine ja analüüsimine, individuaal-, grupi- ja paaristöö jm.
Lisaks iseseisev töö, mis tuleb õppijal sooritada kodus iseseisvalt. Iseseisva töö raames soovitame õpilasel kasutada keeleõppeks loodud veebikeskkondi, iseseisvalt tegema sõnakaarte ja neid kasutama.
- Õppematerjalide loend
Põhiõppematerjal: „Tere jälle“ A2/ Inga Mangus, Merge Simmul / Kirjastus Kirjatark
Lisamaterjal: Mall Pesti, Katrin Kaev. Keelepildid 1-12. Kiri-Mari Kirjastus, 2016
Digitaalsed õppematerjalid: Täiendavad õppematerjalid: õppevideod internetist, veebikursus keeleklikk, eesti keele tasemetestid aadressil http://web.meis.ee/testest/
Veebikursusel kasutan samu materjale.
- Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Osavõtt õppetööst vähemalt 70% kursuse mahust, vahe- ja lõputesti (sh. suuline vestlus) sooritamine. Test loetakse sooritatuks vähemalt 60% tulemusega. Kursuse lõpetajatele ja testi sooritanutele väljastatakse tunnistus. Õppijatele, kes nõutud mahus ei osalenud ja teste ei sooritanud väljastatakse tõend.
Tunnistusel olev info on õpiväljundid, tegevusloa number, kooli andmed ja õppija isikuandmed.
- Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus
Piret Põdra, kõrgharidus (magister).
Eesti keele A1 koolitaja ja A2 koolitaja (luba olemas).
Täiskasvanute koolitaja, kutsetunnistus nr 190413 (Kutsekoda, 2022).
Olen osalenud erinevates keeleõppega seotud projektides. Töötanud mitmetes keeleõpet pakkuvates ettevõtetes.
Kantsleri käskiri 8.02.2024nr 1.1-3/24/18
Tegevuslubade andmine tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse läbiviimiseks